• Українська
  • English
×

Знати багато мов — значить мати багато ключів до одного замка

6Володіння іноземними мовами — це вимога сьогодення, інструмент досягнення більшого культурного розуміння. Як казав відомий французький письменник і філософ Вольтер: «Знати багато мов — значить мати багато ключів до одного замка».

img_6871Кафедра мовної підготовки Одеського державного університету внутрішніх справ продовжує запроваджувати зв’язок мови з практичною частиною роботи майбутніх поліцейських та розвивати навики говоріння у будь-якій ситуації для того, щоб наші випускники мали можливість зрозуміти будь-яку інформацію рідною або іноземною мовою, щоб швидко відповісти, зібрати інформацію та відреагувати.

e-g-ke-_viber_2020-11-27_12-57-49Для цього використовуються нові, інтерактивні та цікаві методи роботи з курсантами та студентами, про які тепер детальніше.

Так, за ініціативою ректора університету В’ячеслава Аброськіна та за участю викладачів кафедри мовної підготовки був створений проєкт «Speaking Club». Метою проєкту є  вдосконалення мовних навичок курсантів університету та оволодіння англійською мовою на більш високому рівні.

e-g-ke-_viber_2020-11-27_12-57-50-jpg5Курсанти разом з носіями англійської мови та викладачами обговорюють різні цікаві теми загального характеру та теми майбутньої професії, такі як: улюблені фільми та ігри, елементи форменого одягу поліцейського, види злочинів тощо. Переглянувши відеоролики, учасники зустрічі обмінюються думками, описують події, які відбувалися в кінокартині. Застосовуються різні форми роботи як у групах, так і у парах. Цей проєкт допоможе майбутнім поліцейським швидко зорієнтуватися у мовній ситуації з носієм, краще його зрозуміти та правильно надати необхідну інформацію.

444Разом з цим, за ініціативою ректора та за участю викладачів кафедри був створений проєкт: “Підготовка курсантів до зовнішнього незалежного оцінювання при вступі до магістратури”. Курсанти, які планують вступати до магістратури, відвідують дистанційні заняття з підготовки. На дистанційних заняттях вони виконують вправи, обговорюють тексти, вивчають нові слова, розбирають граматичний матеріал з метою здачі зовнішнього незалежного оцінювання, щоб мати можливість вступити до магістратури та продовжити навчання для вдосконалення навичок в роботі.

9Слід зазначити, що на заняттях викладачі використовують комунікативний підхід для розвитку мовлення, тобто моделюють розмовні ситуації, застосовують метод PPP, що допомагає правильно сприйняти нову інформацію та вміло її використовувати у мовленнєвих ситуаціях. А також серед нових інтерактивних видів роботи є використання автентичних відео- та аудіозаписів цитат діячів у сфері права, правоохоронної діяльності, політики, культури, активістів із захисту прав людини тощо. Мета: розвиток навичок сприймання та розпізнавання спонтанно-вимовного матеріалу від носіїв та експертів-неносіїв мови, його критична оцінка, співвідношення аудіовізуального ряду для максимального наближення до реального спілкування в аудиторних умовах.

img_6875Одним з ефективних методів на заняттях є метод покращення мовної компетенції, а саме: в рамках виконання самостійної роботи впроваджено такий аспект, як домашнє читання, тобто читання художнього твору з подальшим вивченням лексики, виконанням низки вправ та можливостей усного обговорення даного твору.

Методи заохочення курсантів та студентів вивчати іноземну мову дають чудовий результат. Майбутні поліцейські залучені до знімання цікавих відеороликів, де говорять рідною та англійською мовами та надихають всіх навчитися гарно та правильно говорити. Це відбувалося у рамках різних проєктів кафедри, таких як: участь у флешмобі до Міжнародного дня рідної мови, де учасники різними мовами зачитували висловлювання про мову, тринадцятьма мовами читали «Заповіт» Т.Г.Шевченка (до Дня народження Т.Г.Шевченка).

7До Дня української писемності та мови викладачі кафедри провели ряд заходів, а саме: проведено в онлайн-режимі засідання курсантсько-студентського круглого столу «Мова і право», де курсанти та студенти взяли активну участь в обговоренні важливих тем, як: «Роль і місце української мови у структурі вищої освіти», «Українська мова професійного спрямування у праводіловій сфері», «Культура усного мовлення в роботі поліцейського», «Комунікативна компетентність як складова професійної діяльності юриста», «Мовленнєвий етикет професійної культури юриста» тощо, проведено конкурс читців «Лунай, величне наше слово». Здобувачі вищої освіти надіслали на адресу кафедри відео своїх виступів з декламуванням творів Івана Багряного, Ліни Костенко, Максима Рильського, Дмитра Павличка, Дмитра Білоуса, Віктора Геращенка.

img_6872До Міжнародного дня рідної мови кафедрою  було проведено інтелектуально-розважальну гру «Мова єднає всіх», де курсанти проявили свої здібності у знаннях рідної мови.

До Дня Т.Г.Шевченка провели літературну вікторину «Ім’я Шевченка стукає в серцях», де курсанти згадали життєвий та творчий шлях поета, декламували вірші, показували інсценування та виконували пісні на слова Т.Шевченка.

Кафедра постійно відзначає Європейський день мов, як спосіб підтримки мовного різноманіття, двомовності кожного європейця та розвитку викладання мов у світі.

 e-g-ke-_viber_2020-11-27_12-57-49-jpg1        img_6873  img_6876