[gtranslate]
×

СТАН ЮРИДИЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

В Одеському державному університеті внутрішніх справ відбулася оперативна нарада, присвячена обговоренню результатів аналітичного дослідження «Стан юридичної освіти в Україні», підготовленого експертами Координатора проектів ОБСЄ в Україні та Міжнародної громадської організації «Універсальна екзаменаційна мережа».

Сьогодні в Україні відбувається процес становлення правничої освіти як системи стандартів змісту та методик викладання правничих дисциплін. Закладаються засади формування у студентів правничих навичок, обізнаності з питань етики та прав людини, розуміння фундаментальної ролі правника в утвердженні верховенства права через захист прав і свобод людини. На цьому етапі важливим постає також питання стандартів доступу до правничої професії. У 2016 році Міністерство освіти і науки України ініціювало пілотний проект із запровадження єдиного фахового вступного випробування з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на навчання для здобуття ступеня вищої освіти магістра за спеціальністю 081 «Право». У 2017 році цей досвід було поширено на всі заклади вищої освіти, що готують правників за цією спеціальністю.

30 березня 2018 року Міністр освіти і науки Лілія Гриневич взяла участь у презентації аналітичного дослідження «Стан юридичної освіти в Україні», створеного за підсумками так званого «ЗНО в магістратуру» з «Права» 2017 року. Широкому загалу були представлені аналітичні опрацювання з питань забезпечення якості освітніх послуг в українських правничих школах та запропоновані зміни, що потрібні для покращення стану юридичної освіти в Україні.

В аналітичному дослідженні, підготовленому експертами Координатора проектів ОБСЄ в Україні та Міжнародної громадської організації «Універсальна екзаменаційна мережа», розглянуто стан юридичної освіти в Україні з огляду на якість освітньої послуги, що надається закладами вищої освіти, і на якість отриманих випускниками компетенцій (результатів їхнього стандартизованого оцінювання). Проаналізовано дані вступних кампаній на магістратуру (2017 та частково 2016 років) та правничий бакалаврат (2013 та частково 2012 років). Досліджено якість знань випускників і вступників у розрізі форм навчання, закладів вищої освіти, правничих предметів, способу фінансування навчання, попередньої спеціальності особи. Розглянуто освітню міграцію і перехресний вступ. Запропоновано обґрунтовані рекомендації для МОН щодо формулювання конкурсних оцінок при вступі на правничий бакалаврат і правничу магістратуру. Представлено методику кількісного визначення якості освітньої послуги як ступеня реалізації освітнього потенціалу студента в закладі вищої освіти.

З цих питань в університеті проведено оперативну нараду під головуванням першого проректора полковника поліції Сергія Албула. На нараді були присутні керівники факультетів, завідувачі кафедр та структурних підрозділів ОДУВС.