Засідання теоретико-методичного семінару кафедри професійних та спеціальних дисциплін Херсонського факультету ОДУВС

25 вересня відбулось перше у новому навчальному році засідання теоретико-методичного семінару кафедри професійних та спеціальних дисциплін Херсонського факультету Одеського державного університету внутрішніх справ.
З доповіддю: «Критичний аналіз інноваційних технологій професійної підготовки» виступив доцент кафедри Віктор Великий.
Було проаналізовано особливості традиційного професійного навчання, їхні переваги й недоліки, сутність «інноваційних» технологій, їхні сильні та слабкі сторони, зроблено порівняльний аналіз можливостей різних методів професійної підготовки.
Було наголошено на тому, що під інноваціями у професійній освіті слід розуміти свідомо організовані нововведення або нові явища в практиці професійної підготовки, що забезпечують підвищення її ефективності.
Інноваційні технології професійної підготовки повинні забезпечувати:
– пріоритет характеристик, запитів, особливостей тих, хто навчається, в розробці й організації процесу навчання;
– акцент на мотивацію досягнень і успіх, самопроектування й самоуправління, партнерську взаємодію учасників освітнього процесу;
– співробітництво курсанта й викладача в плануванні й реалізації всіх етапів процесу навчання (від визначення навчальних цілей до оцінки ступеня їхнього досягнення);
– активну, творчу, ініціативну участь тих, хто навчається, в процесі одержання необхідного їм результату навчання;
– свободу вибору й особисту відповідальність за вибір;
– максимальну наближеність результатів навчання до сфери практичної діяльності.
Було запропоновано порівняти можливості різних видів професійного навчання. На підставі цього було зроблено висновок, що немає гарних чи поганих технологій професійної освіти: кожна з них має як свої переваги, так і певні недоліки, кожна повинна використовуватись відповідно до потреб навчального процесу та своїх можливостей.
Доповідач сформулював критерії, за якими можна передбачити успішне і швидке впровадження освітніх інновацій:
– відчутність переваг нового над старим;
– затребуваність нового;
– сумісність інновацій з наявним досвідом й існуючим станом навчального процесу;
– простоту й автономність можливості впровадження інновації;
– комунікативність інновації – легкість поширення інформації про неї;
– оптимальність психічних, матеріальних та фінансових затрат.
Доповідь Віктора Великого викликала в присутніх інтерес, про що свідчили їх питання, оцінки та вираження власних думок.