• Українська
  • English
×

Розробка актуальних напрямів забезпечення захисту прав дітей, які постраждали або стали свідками (очевидцями) домашнього насильства

Сьогодні, 21 травня, відбулася робоча зустріч ректора Одеського державного університету внутрішніх справ В”ячеслава Аброськіна з науковцями вишу з метою обговорення актуальних питань забезпечення захисту прав дітей, які постраждали або стали свідками (очевидцями) домашнього насильства.

4В умовах карантину означена проблема набула особливої актуальності. Під час зустрічі були обговорені сучасні виклики, серед яких:

– невидимість дітей-свідків та постраждалих від насильства для правової системи, особливо в умовах карантинних обмежень;

– відсутність підготовлених фахівців за єдиними стандартами забезпечення та захисту прав дітей та бази даних фахівців, які пройшли відповідну підготовку;

– відсутність нормативного закріплення обов’язкового застосування методики, дружньої до опитування дітей, які постраждали або стали свідками насильства, та врахування її результатів.

Особливу увагу було наголошено на відсутності уніфікованих вимог до кімнат, дружніх до опитування дітей, та процедури такого опитування.

Під час зустрічі було продемонстровано проміжні результати анонімного анкетування поліцейських, які проходили курси підвищення кваліфікації в Одеському державному університеті внутрішніх справ, які свідчать про необхідність приділення більшої уваги  формуванню нульової толерантності, зокрема і серед поліцейських. Оскільки саме представники правоохоронних органів в умовах карантинних обмежень можуть своєчасно виявити та зреагувати на випадки насильства щодо дітей і толерування цього явища серед поліцейських є неприпустимим.

oochakrnchПроаналізувавши сучасні виклики, було виокремлено актуальні напрямки, над якими партнери домовились надалі співпрацювати:

– інформаційно-просвітницька діяльність (брошури+конференція). Акцент на дітях з вадами зору та слуху;

– проведення моніторингу реєстру судових рішень (173-2 КУпАП, 126-1 ККУ, 184 КУпАП…);

– розробка типового положення про кімнату, дружню до опитування;

– міжвідомче навчання (створення полігону + методичне забезпечення);

– розробка бази даних фахівців (психологів, поліцейських);

– розробка мобільного додатку для дітей, які постраждали або стали свідками (очевидцями) домашнього насильства + гаряча лінія.