• Українська
  • English
×

Професійно-психологічна підготовка працівників Національної поліції

Що може зробити предмет для студентів цікавим? І так, щоб усі відвідували заняття із задоволенням? На кафедрі психології та педагогіки Одеського державного університету внутрішніх справ для наших майбутніх правоохоронців кандидатом психологічних наук і практичним психологом Ольгою Смирновою було розроблено предмет “Професійно-психологічна підготовка працівників Національної поліції”.

Як тренер з великим стажем, Ольга Михайлівна стверджує, що студенти запам’ятовують 10% з того, що чують, 40% з того, що бачать (презентації), та 90% з того, що переживають самі. Тому, в цьому році було вирішено провести практичний експеримент, в ході якого наші студенти повинні були пройти спеціалізовану підготовку подолання стресу (тема “Психологія емоційно-вольової поведінки”) в рамках теми “Візуальна психодіагностика в діяльності працівників Національної поліції”, а саме:

index-jpg22222222222111111111– вивчити особливості візуальної психодіагностики;

– навчитися виявляти і запам’ятовувати типологічні особливості людей, їх зовнішні ознаки;

– навчитися читати “мову тіла” (хода, жести);

– зануритися в світ фізіогноміки та навчитися вивчати обличчя, як об’єкт візуальної психодіагностики;

– аналізувати особливості мовної поведінки;

– розглянути графологічний підхід для вивчення особистості.

Крім усього іншого, студенти повинні були навчитися методам розвитку професійної пам’яті. Як ці навички і знання дати майбутнім поліцейським за 4 лекції і 7 практичних занять? Ми вирішили піти креативним шляхом і зробити цікавий експеримент. Домовившись з дирекцією Національного Одеського філармонічного оркестру Косяченко І.І., нам було надано квоту для студентів в 200 осіб для відвідування концертів щоп’ятниці. Протягом концерту в будівлі Філармонії з нами співпрацювали працівники оркестру, які грали роль шахраїв, детонаторів і т. ін., та студенти-психологи з університетів ім. Мечникова та ОНМУ.

Наші студенти факультету № 4 за описом психологічного портрету повинні були знайти всіх “злочинців”. На останньому занятті завданням було знайти свого викладача, але студенти ніяк не очікували, що Ольга Михайлівна підійде до завдання настільки креативно, з’явившись в ролі старого дідуся та з “онуком” під ручку.

Професійний грим зробив викладача невпізнанним. Для студентів були залишені маленькі підказки (очі, манікюр). У цей вечір емоції зашкалювали: радість, щастя та цікавість.

Головне, що інтерес до психології зріс. Але мало хто з учнів здогадувався, що крім цього, в якості профілактики стресу, наші студенти отримували протягом місяця музичну терапію. Будемо сподіватися, що всім сподобалися такі заняття!