• Українська
  • English
×

Досвід Чеської Республіки із методики проведення допиту (опитування) дітей – потерпілих та свідків від насильницьких злочинів презентували в ОДУВС

photo5402235630873849082photo5402235630873849088В ОДУВС відбувся міжкафедральний науково-методичний семінар, під час якого завідувачка кафедри кримінального процесу Ганна Тетерятник, професор кафедри кримінального права та кримінології Оксана Гритенко, доцент кафедри кримінального процесу Олена Марченко та доцент кафедри кримінального права та кримінології Вікторія Щирська презентували досвід Чеської Республіки з питань проведення допиту (опитування) дітей – потерпілих та свідків від насильницьких злочинів.

photo5400313663073660001photo5402235630873849089«Питання роботи з дітьми-потерпілими від насильницьких злочинів є надактуальним для сучасних правоохоронців, – зазначив ректор університету В’ячеслав Аброськін. – Ми маємо переймати кращі європейські, світові практики роботи поліцейських з дітьми та активно впроваджувати їх у навчальний процес. Випускники ОДУВС повинні вміти встановлювати контакт з дітьми, знати усі правові нюанси та специфіку розслідування таких кримінальних проваджень, адже це запорука надання вчасної та ефективної допомоги дітям-потерпілим від насильницьких злочинів та гарантія притягнення винуватих осіб до кримінальної відповідальності у розумні строки. І досвід Чеської Республіки, впроваджений у наш навчальний процес, повинен ефективно застосовуватися у цьому напрямку».

photo5402235630873849080photo5402235630873849086Під час стажування у тренінговому центрі поліції м. Холешов Чеської Республіки зазначені викладачі пройшли тренінг із вказаної тематики. Для навчання майбутніх поліцейських ОДУВС чеськими колегами було передано два комплекти демонстраційних ляльок «Jaja та Paja», які використовуються при проведення допиту (опитування) дітей та ін. вразливих категорій.

У ході семінару були обговорені питання чеського досвіду використання спеціалізованих приміщень для допиту дітей – «зелених кімнат», їх технічного оснащення, особливостей встановлення психологічного контакту з неповнолітніми, специфіки використання отриманої інформації у процесі доказування.

Під час дискусії ректор також навів приклади із власного багаторічного практичного досвіду розслідування злочинів, що вчинялися проти дітей, та акцентував увагу на шляхах вдосконалення чинного законодавства, спільній діяльності кафедр у підготовці та перепідготовці поліцейських, здібних до ефективного спілкування з громадянами усіх вікових груп, а особливо дітьми.

photo5400313663073660002photo5402235630873849079photo5402235630873849081photo5402235630873849083photo5402235630873849084img-20191011-wa001520191008_085935img-20191012-wa0043photo5382280139074808912